Onderwerpen: Retourneren
Hoe kan ik een product retourneren?
Neem allereerst de voorwaarden om te retourneren door om zo te controleren of jouw bestelling hieraan kan voldoen.
Als dat het geval is, stuur ons dan een mailtje met daarin het verzoek om te retourneren. Vermeld daarbij in ieder geval jouw naam, het bestelnummer en het product dat je wilt retourneren.
Wij sturen je dan een mailtje met daarin een link naar een gratis retourlabel en de aanvullende instructies over hoe te retourneren.
Mijn lamp is beschadigd binnen gekomen. Moet ik deze retourneren?
Helaas komt het geregeld voor dat producten (zoals glas, lichtbronnen en andere gevoelige onderdelen) beschadigd raken tijdens transport. Schrik hier niet van. Wij zullen er alles aan doen om dit te vervangen wanneer gebleken is dat dit door transport is veroorzaakt. Het is daarom noodzaak om je product na ontvangst, binnen 24-48 uur te controleren op deugdelijkheid. Zo kunnen eventuele transportschades verhaald worden bij de vervoerder. Signaleer je schade aan het product, neem dan contact met ons op via email. Het toesturen van foto’s waarop de schade zichtbaar is, is zeer wenselijk. Tevens gaan we dan meteen aan de slag om een vervangend onderdeel of product te leveren.
Hoe lang mag ik het product in huis houden alvorens ik moet retourneren?
Mocht de bestelde lamp, onverhoopt niet naar wens zijn, dan geldt de wettelijke zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in jouw bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeld.
Wij hanteren een strak beleid aangaande deze 14 dagen zichttermijn en wijken daar in de regel niet vanaf. Binnen deze gestelde termijn heb je namelijk meer dan voldoende tijd om het product te beoordelen. Het is dan ook jouw eigen verantwoordelijkheid om de retour binnen deze 14 dagen te melden aan ons. Achteraf om uitstel of coulance vragen, heeft in deze geen zin.
Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?
Binnen de “14 dagen zichttermijn” kan retourneren alleen in het geval we het product in de originele verpakking en in nieuwstaat van je terug ontvangen. Reeds geïnstalleerde en achteraf gedemonteerde artikelen, kunnen niet worden geretourneerd, mits is gebleken dat ze na juiste installatie defect geleverd zijn.
Controleer aub direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is.
Let op: Custom Made artikelen kunnen nooit geretourneerd worden.
Wij hanteren een strak beleid aangaande deze 14 dagen zichttermijn en wijken daar in de regel niet vanaf. Binnen deze gestelde termijn heb je namelijk meer dan voldoende tijd om het product te beoordelen. Het is dan ook jouw eigen verantwoordelijkheid om de retour binnen deze 14 dagen te melden aan ons. Achteraf om uitstel of coulance vragen, heeft in deze geen zin.
Nadat je de retour hebt aangemeld, kun je deze middels het gratis retourlabel (welke je na aanmelding van ons ontvangt), terug. Hiervoor heb je ook maximaal 14 dagen de tijd. Nadat deze 14 dagen verstreken zijn, kunnen we de retour niet meer accepteren. Het pakket zal automatisch weer retour afzender gaan naar jou. Ook hierin hanteren we voor iedere consument hetzelfde beleid en wijken daar dus niet vanaf. Wij verzoeken eenieder om hierin zijn of haar verantwoordelijkheid te nemen.
Voor alle voorwaarden omtrent retourneren, zie onze Algemene Voorwaarden (Artikel 12 Retourzendingen en Zichttermijn)
Moet ik betalen voor een retourzending?
Nee. Voor onze Nederlandse en Belgische klanten nemen wij de kosten voor een retourzending voor onze rekening.
Kan ik als zakelijke afnemer ook profiteren van de 14 dagen zichttermijn en retourneren?
Helaas is dat niet mogelijk. In de zakelijke wereld bestaat de zichttermijn niet.
Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag terug?
Na ontvangst van de retour wordt deze bij ons gecontroleerd op deugdelijkheid. Als alles in orde is, gaan we binnen 7 dagen over op terugbetaling van het aankoopbedrag.
Alle terugbetalingen worden gedaan via de betaalmethode waarmee je ons hebt betaald. Voorbeeld: Als je per iDEAL hebt betaald, dan ontvang je het bedrag terug op de IBAN waarmee je ons hebt betaald.
Bij een terugbetaling kan het voorkomen dat je onze handelsnaam (Loftlamp.nl) niet tussen de transacties op jouw IBAN ziet staan. Zoek dan op STG Mollie Payments en verifieer of het bedrag overeenkomt. Mocht je de transactie van de terugbetaling alsnog niet kunnen vinden, neem dan contact op met ons.
Er zit een afwijking in een van de glazen stolpen. Hoe kan dat?
Kleine afwijkingen in het glaswerk kunnen wij helaas niet voorkomen. Glas is namelijk een natuurproduct welke handgemaakt is van zand en soda.
Het glaswerk (of stolpen) welke meegeleverd worden, is namelijk handgeblazen glas. Met andere woorden: Geen een glasbol is hetzelfde als de andere. Tenzij je naar Italiaanse kwaliteit gaat kijken, echter neemt dit met zich mee dat dit glas ontzettend duur is (ivm de hoge mate van ultieme perfectie). Dit is iets waar wij (voor de meeste doorsnee lampen) niet voor kiezen.
Houd dus rekening met een kleine afwijking. Denk daarbij aan: kleine lichte krasjes, lichte kleurverschillen, kleine putjes of een luchtbelletje. Ook komt het bij sommige stolpen voor dat er een klein gaatje in het glas zit. Dit betekent niet dat het glas kapot is, echter is deze erin geblazen om warmte van de lichtbron af te kunnen drijven. Puur functioneel dus.
Daarbij willen we ook aangeven dat het soms lijkt alsof er een afwijking in het glas zit, echter kan dit ook komen door ingedroogd stof of vezels van de verpakking. Wij adviseren dus om eerst de glazen bollen schoon te maken met lauwwarm water en een vezelvrije doek.
Graag willen wij op bovenstaande manier duidelijk maken dat het ruilen van glaswerk 99 van de 100 keer dus geen optie is.
Wil je een losse glazen bol kopen omdat er bijvoorbeeld eentje kapot is gevallen? Dat kan. Via deze link zijn diverse losse glazen bollen te bestellen.