Retourneren

Onderwerpen: Retourneren

Je bent hier

Hoe kan ik een product retourneren?

Stuur ons een mailtje met daarin het verzoek om te retourneren. Vermeld daarbij in ieder geval jouw naam, het bestelnummer en het product dat je wilt retourneren.

Wij sturen je dan een mailtje met daarin een link naar een gratis retourlabel en de aanvullende instructies over hoe te retourneren.

Mijn lamp is beschadigd binnen gekomen. Moet ik deze retourneren?

Helaas komt het geregeld voor dat producten (zoals glas, lichtbronnen en andere gevoelige onderdelen) beschadigd raken tijdens transport. Schrik hier niet van. Wij zullen er alles aan doen om dit te vervangen wanneer gebleken is dat dit door transport is veroorzaakt. Het is daarom noodzaak om je product na ontvangst, binnen 24-48 uur te controleren op deugdelijkheid. Zo kunnen eventuele transportschades verhaald worden bij de vervoerder. Signaleer je schade aan het product, neem dan contact met ons op via email. Het toesturen van foto’s waarop de schade zichtbaar is, is zeer wenselijk. Tevens gaan we dan meteen aan de slag om een vervangend onderdeel of product te leveren.

Hoe lang mag ik het product in huis houden alvorens ik moet retourneren?

Mocht de bestelde lamp, onverhoopt niet naar wens zijn, dan geldt de wettelijke zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in jouw bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen, tenzij anders vermeld.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

Binnen de “14 dagen zichttermijn” kan retourneren alleen in het geval we het product in de originele verpakking en in nieuwstaat van je terug ontvangen. Reeds geïnstalleerde en achteraf gedemonteerde artikelen, kunnen niet worden geretourneerd, mits is gebleken dat ze na juiste installatie defect geleverd zijn.

Controleer aub direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is.

Custom Made artikelen kunnen nooit geretourneerd worden.

Zie ook onze Algemene Voorwaarden (Artikel 12 Retourzendingen en Zichttermijn)

Moet ik betalen voor een retourzending?

Nee. Wij nemen de kosten voor een retourzending voor onze rekening.

Kan ik als zakelijke afnemer ook profiteren van de 14 dagen zichttermijn en retourneren?

Helaas is dat niet mogelijk. In de zakelijke wereld bestaat de zichttermijn niet.

Wanneer ontvang ik het aankoopbedrag terug?

Na ontvangst van de retour wordt deze bij ons gecontroleerd op deugdelijkheid. Als alles in orde is, gaan we binnen 7 dagen over op terugbetaling van het aankoopbedrag.

Alle terugbetalingen worden gedaan via de betaalmethode waarmee je ons hebt betaald. Voorbeeld: Als je per iDEAL hebt betaald, dan ontvang je het bedrag terug op de IBAN waarmee je ons hebt betaald.